1. W jaki sposób wyszukujecie muzykę na sesję? Macie jakieś strony z podziałem na klimat, czy po prostu słuchacie wszystkiego jak leci i potem co wpadnie w ucho to pod taki a taki klimat?
Marysia: Jeśli o mnie chodzi to na dysku mam pogrupowane katalogi na najprostsze kategorie, np. walka, tło, akcja, nostalgia itp. Trzymam się tez podziału na soundtracki z filmów, gier etc oraz zespołów muzycznych, których bardzo dużo wykorzystuje na sesjach. Szczerze mówiąc, to ciągle istnieją jakieś foldery, które dopiero odkrywam :) często wertuję sobie również listę filmów, które już znam lub które dopiero co wyszły i przesłuchuje soundtracki. Co lepsze kawałki zostawiam u siebie ;) grzebanie w muzyce i poznawanie nowych utworów, nawet dzięki yt, to jeden z moich sposobów na nudę ;)
Craven: Na tym etapie przeładowania muzyką najróżniejszych rodzajów jeśli nie mam od razu w głowie utworu/ścieżki która by mi pasowała, po prostu przeglądam swoje chaotyczne zbiory. Dzielenie na klimaty czy typy scen raczej się u mnie nie sprawdzało na dłuższą metę. Poza najobszerniejszymi kategoriami jak “filmowa”, “rock”, dominują katalogi “do posprzątania” i “do przesłuchania”. Tak więc nie mam muzyki pod klimat choć są “worki” z ścieżkami/albumami pod dany system i dobieranie pod daną sesję playlisty na sceny akcji, walki, muzykę tła itd.
Oprócz tego mam katalog “muzyka względem sesji” gdzie ląduje muzyka, która szczególnie mi się przypodobała lub mnie zaintrygowała, którą chciałbym kiedyś wykorzystać. Sięganie tam jest potrafi być bardzo inspirujące. Czasem nie znajdę tam tego, czego szukałem, ale trafiam na muzykę dla jakiegoś BNa lub wpada mi do głowy pomysł na inną scenę.
Podsumowując - po prostu duża baza muzyki.
2. Szukam tła muzycznego na sesję steampunku. Czegoś co może długo grac w tle i się nie nudzi - typowe tło.
Marysia: Pytanie co w tym steampunku chcesz prowadzić - akcję, horror, detektywistyczny klimat? ja lubię soundtracki do filmów na podstawie XIX wiecznej literatury, Craven dobrze mówi - Frankenstein. Ja dodam od siebie Draculę, Sherlocka, Carmillę, From Hell - ogólnie poszperaj w soundtrackach do filmów na podstawie pozycji z literatury angielskiej XIX wiecznej. A jeśli chodzi o zespoły lub muzyków to poleciłabym przesłuchanie Aurelio Voltaire’a. Ma trochę kompozycji pasujących. Takze - Abney Park.
Abney Park - Steampunk Revolution
Voltaire - The Mechanical Girl
From Hell Soundtrack - Portrait Of A Prince
From Hell Soundtrack - Compass and the Ruler
Craven: Marysia ma absolutną rację, że steampunk jest bardzo pojemny i ciężko o coś uniwersalnego. Powiem też, że nie prowadziłem dużo steampunkowych sesji. Mogę jednak zasugerować kilka mniej i bardziej oczywistych rzeczy. FullMetal Alchemist (seria z 2003, nie z 2009) ma aż trzy soundtracki wypełnione przez Michiru Oshimę po brzegi świetną muzyką. Do tego może lepiej znane ścieżki z Village, Mary Shelley’s Frankenstein i Das Parfum. Zastrzyk egzotyki może zapewnić ścieżka z filmu Body of Lies. Niesamowity soundtrack z Dark City powinien natomiast pasować do bardziej mrocznych scenerii lub pełnych mechanicznych cudów.
Ale szukać warto wszędzie. Invasion z Bleacha doskonale sprawdziło się w scenie otwierającej ucieczkę przed wielkim mechanicznym golemem. Poranek z nutką orientu? Jan Garbarek się kłania. Motyw drużyny/napisów początkowych/końcowych? Time Machine.
Marysia: Jeśli o mnie chodzi to na dysku mam pogrupowane katalogi na najprostsze kategorie, np. walka, tło, akcja, nostalgia itp. Trzymam się tez podziału na soundtracki z filmów, gier etc oraz zespołów muzycznych, których bardzo dużo wykorzystuje na sesjach. Szczerze mówiąc, to ciągle istnieją jakieś foldery, które dopiero odkrywam :) często wertuję sobie również listę filmów, które już znam lub które dopiero co wyszły i przesłuchuje soundtracki. Co lepsze kawałki zostawiam u siebie ;) grzebanie w muzyce i poznawanie nowych utworów, nawet dzięki yt, to jeden z moich sposobów na nudę ;)
Craven: Na tym etapie przeładowania muzyką najróżniejszych rodzajów jeśli nie mam od razu w głowie utworu/ścieżki która by mi pasowała, po prostu przeglądam swoje chaotyczne zbiory. Dzielenie na klimaty czy typy scen raczej się u mnie nie sprawdzało na dłuższą metę. Poza najobszerniejszymi kategoriami jak “filmowa”, “rock”, dominują katalogi “do posprzątania” i “do przesłuchania”. Tak więc nie mam muzyki pod klimat choć są “worki” z ścieżkami/albumami pod dany system i dobieranie pod daną sesję playlisty na sceny akcji, walki, muzykę tła itd.
Oprócz tego mam katalog “muzyka względem sesji” gdzie ląduje muzyka, która szczególnie mi się przypodobała lub mnie zaintrygowała, którą chciałbym kiedyś wykorzystać. Sięganie tam jest potrafi być bardzo inspirujące. Czasem nie znajdę tam tego, czego szukałem, ale trafiam na muzykę dla jakiegoś BNa lub wpada mi do głowy pomysł na inną scenę.
Podsumowując - po prostu duża baza muzyki.
2. Szukam tła muzycznego na sesję steampunku. Czegoś co może długo grac w tle i się nie nudzi - typowe tło.
Marysia: Pytanie co w tym steampunku chcesz prowadzić - akcję, horror, detektywistyczny klimat? ja lubię soundtracki do filmów na podstawie XIX wiecznej literatury, Craven dobrze mówi - Frankenstein. Ja dodam od siebie Draculę, Sherlocka, Carmillę, From Hell - ogólnie poszperaj w soundtrackach do filmów na podstawie pozycji z literatury angielskiej XIX wiecznej. A jeśli chodzi o zespoły lub muzyków to poleciłabym przesłuchanie Aurelio Voltaire’a. Ma trochę kompozycji pasujących. Takze - Abney Park.
Abney Park - Steampunk Revolution
Voltaire - The Mechanical Girl
From Hell Soundtrack - Portrait Of A Prince
From Hell Soundtrack - Compass and the Ruler
Craven: Marysia ma absolutną rację, że steampunk jest bardzo pojemny i ciężko o coś uniwersalnego. Powiem też, że nie prowadziłem dużo steampunkowych sesji. Mogę jednak zasugerować kilka mniej i bardziej oczywistych rzeczy. FullMetal Alchemist (seria z 2003, nie z 2009) ma aż trzy soundtracki wypełnione przez Michiru Oshimę po brzegi świetną muzyką. Do tego może lepiej znane ścieżki z Village, Mary Shelley’s Frankenstein i Das Parfum. Zastrzyk egzotyki może zapewnić ścieżka z filmu Body of Lies. Niesamowity soundtrack z Dark City powinien natomiast pasować do bardziej mrocznych scenerii lub pełnych mechanicznych cudów.
Ale szukać warto wszędzie. Invasion z Bleacha doskonale sprawdziło się w scenie otwierającej ucieczkę przed wielkim mechanicznym golemem. Poranek z nutką orientu? Jan Garbarek się kłania. Motyw drużyny/napisów początkowych/końcowych? Time Machine.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz