10 lip 2014

Piąta Notka Gościnna - New World of Darkness Song Challenge


Day 5. Changeling theme song

Kilka różnych porcji muzyki włożyłbym tutaj.
Na motyw przewodni wielu sesji poleciałyby kawaki z „The Last of Us”.Cała ścieżka dźwiękowa ma tyle emocji w sobie, że wśród gry o pięknym szaleństwie, straconych przyjaźniach i dramacie powrotu znalazłbym dla niej miejsce obowiązkowo. Kawałek, który mnie pochłonął bez reszty:

„The Last of Us Game Soundtrack”, Gustavo Santaolalla “ 20. All Gone (No Escape)”


Gwyneth wypuściła z dłoni poszarpane zdjęcie. Obraz dwójki uśmiechniętych dziecie falując opadł na zakurzoną podłogę. Kobieta wkroczyła przez portal zostawiony po wywarzonych drzwiach. Dom musiał spłonąć dawno temu. Drewniana podłoga w kilku miejscach zapadła się, W powietrzu unosił się silny zapach wilgoci i bzyczenie komarów. Kobieta jednak nie zwracała na nie uwagi. Spojrzała na kalendarz krzywo wiszący na gwoździu wbitym między naścienne kafelki. Przegniłe kartki zbrązowiało, odcinając się od szarych, niegdyś tak białych ceramicznych płytek. Sięgnęła dłonią, teraz już ledwo się tlącą, do jego kartek i zerwała jedną, przypatrując się oniemiała dacie. Poczuła jak nogi się pod nią uginają. Zniknęła ze świata na 20 lat.

Kolejna ścieżka dźwiękowa, budząca sporo emocji pochodzi z gry komputerowej „The Walking Dead”. I muzykę, grę polecam. Szczególnie warto brać kawałki z jej ścieżki dźwiękowej kiedy powracamy do przeszłości Odmieńców, czy dzieją się ważne, dramatyczne wybory i Gracze podejmują decyzje, wybierając mniej lub bardziej złą. Pokażmy im, że dobra nie ma, jeżeli sami go nie stworzą.

„Walking Dead Game Soundtrack”, Jared Emerson-Johnson, „02. Alive Inside”


Mężczyzna zatrzymał się kiedy usłyszał odblokowany zamek pistoletu. Powoli obrócił się w stronę swojej towarzyszki. –Nie – powiedział. Szarpnął nogą i poczuł ciężar, który musiał się tam pojawić tylko dzięki Jej sztuczce. Pod warstwą mgły zadźwięczał srebrny łańcuch. Podniósł wzrok. Patrzył się prosto w jej ciemne, zielone oczy, otoczone liśćmi bluszczu okalających jej twarz i opadających na szarą suknię. –Wybacz mi. Pokręcił głową. – Nie, proszę, powiedz, że to okrutny dowcip. Kobieta nabrała powietrza nosem i łza spłynęła jej po policzku. – Dlaczego? – wyszeptał jeszcze. Czuł jak w gardle mu zasycha, a nogi się uginają. Dlaczego?! – krzyknął, ale odgłos został przytłumiony przez ścianę liści, kolców i mgłę. – Przysięgłam... obiecałam Jemu. Chcę moje życie z powrotem... – Ale on Ci jego nie da! Wiesz, że jesteś inna! – Chris wykrzyknął te słowa, czując, że został kolejny raz oszukany, jak zawsze w ogrodach swojego Pana.  Zobaczył jeszcze, że kobieta cofa się w stronę krzewów. Szarpnął nogą z łańcuchem i rozejrzał się. Zobaczył jak Żywopłot powoli ją pochłania i został sam pośrodku polany, opleciony do kolan mgłą. Wpatrywał się jeszcze w miejsce gdzie zniknęła, z zaciśniętymi ustami i policzkami zwilżonymi pojedynczymi łzami. Poczuł znajomy chłód na karku. I głos jak chłód wieczoru, który odbiera nadzieję na lepsze jutro. Na ten dźwi ęk jego spiczaste, elfie uszy zastrzygły. - Witaj moja pacynko.
Biegła płacząc, tak jak kiedyś, uciekając przed tą krainą i jej mieszkańcami. Liście i kolce smagały ją po twarzy, ale ból wewnątrz był większy. W uszach dźwięczał jeszcze jego ostatni krzyk.

Co do walk w tym systemie, to zaproponowany wcześniej rock progresywny daje radę, ale chciałbym zaproponować również utwory z grup grających neopogański folk i rock. W klimacie baśni i mitów dźwieki fletów, harfy czy bębnów bardzo dobrze pasują do walk na rapiery i sztuczki istot z Arkadii.

„Wolf Love”, Omnia, „12. Taranis Jupiter”


Lecz warto sprawdzić jeszcze resztę dyskografii grup takich jak Omnia czy Faun, by znaleźć pod sceny interakcji z resztą Odmieńców. A jeżeli nawet nie zostanie wykorzystana na sesji, to stanowi świetne źródło inspiracji do tworzenia kroniki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz